Despre fasting si ce inseamna el

Fastingul este o alegere conștientă, prin care un om decide sa nu mănânce pentru o anumita perioada de timp. În general se considera un program de 16 ore în care nu se mănâncă, sprijinit de 8 ore în care se mănâncă. Poate fi comparat cu perioada de post în religia Creștina sau cu Ramadanul în religia Musulmana, dar fără partea dogmatică.

Pur și simplu, prin a face fasting, iți aduci corpului niște beneficii foarte importante:

1) Îți creste metabolismul

Fastingul intermitent e dovedit ca ridica nivelul metabolismului cu pana la 14%. Ceea ce este extraordinar pentru persoanele cu un metabolism mai lent și care vor sa slăbească, aceasta prin creșterea nivelului hormonului norepinephrine, care ajuta la arderea grăsimilor.
De asemenea, este dovedit ca mancand mai rar si stimuland starea de “foame” ajuta la arderea grasimilor si a celulor mai putin functionale din organism.

2) Fastingul intermitent promoveaza procesul de ketoza

Ketosis, sau starea de ardere a grăsimilor este atinsa prin fasting sau printr-o dieta bazata pe grăsimi sănătoase. Procesul de ketosis te ajuta sa arzi rezervele de grăsime care sunt stocate în jurul organelor, precum ficatul sau rinichii și care interferează cu funcționarea sănătoasă a lor. Fastingul, în special fastingul intermitent te ajuta sa ajungi la stare de ketosis mult mai rapid, în comparație de reducerea nivelului de calorii din alimentație.

3) Scade procesul de îmbătrânire și crește longevitatea

Cercetările pe animale au demonstrate ca fastingul ajuta la creșterea longevității și o îmbătrânire mai sănătoasă, dar studiile pe oameni sunt încă într-un stadiu incipient. Îmbunatățirea compoziției sângelui și arderea grăsimilor din jurul organelor vitale duce la o stare de sănătate mai buna și implicit, la creșterea duratei de viață.

4) Îmbunătățește reciclarea celulelor

Odată ce îmbătrânim, celulele nesănătoase pot prolifera prin corp fără a fi verificate și aceste țesuturi pot contribui la boli progresive. Fastingul trimite corpul într-o stare de reciclare a celulelor, un proces de autodigestie la nivel celular, numit autofagie. Și nu digeră doar grăsimi pentru a te energiza în starea de fasting, ci corpul consuma și celulele defecte și vechi, pentru a optimiza resursele pentru supraviețuire. Prin fasting, corpul distruge celulele defecte printr-o protecție selectiva și protejează țesuturile sănătoase care răspund la condiții dificile, precum fastingul.

5) Protejează creierul

Studiile despre îmbătrânire și despre funcțiile creierului, din ultimele decenii, au dus la o creștere a speranței de viață. Unu studiu făcut de dr. Mark Mattson, profesor de Neurologie la Universitatea John Hopkins, a arătat ca fastingul crește rata de neurogeneza în creier. Neurogeneza este procesul de creștere și dezvoltare de noi celule ale creierului și ale țesuturilor de nervi. Și nu doar că dezvoltă rata de neurogeneză, ci și crește producția unei proteine denumite BDNF, care are un rol important în neuroplasticitate. Aceasta permite creierului să se transforme și să se adapteze, si îl face mai rezistent la stres și mai adaptabil la schimbare. BDNF ajută la producerea de noi celule ale creierului, le protejează, stimulează stimularea de noi conexiune și sinapse, și în același timp îmbunătățesc memoria, starea de spirit și capacitatea de învățare.

6) Te încarcă cu energie

Fastingul intermitent crește biogeneza mitocondriala, crearea de noi mitocondri. Mitocondrii sunt bateriile celulelor, iar fiecare celula are sute de mitocondrii care oferă putere celulelor pentru a-și face treaba. Treaba lor este să transforme mâncarea în energie.

Studiile, in marea lor parte au fost făcute pe animale, și tocmai de acea este bine ca înainte sa dezvoltați un program de fasting, este să testați pentru o zi sau două, sa vedeți cum reacționează corpul. De asemenea, pentru a va proteja organismul, este ok sa renunțați la grăsimi animale și să vă folosiți de grăsimi sănătoase, de exemplu din avocado.

Voi ati incercat să faceti fasting? Cum v-ați simţit și ce program ati avut?

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five − three =

%d bloggers like this: